Apr 21, 2012

Let's unite

English Version

Di tengah jaman yang menuntut kesibukan dan sebagian besar waktu kita ini, tidak sedikit orang yang akhirnya menggunakan fungsi reminder pada gadget mereka, atau paling tidak memakai agenda sebagai media pengingat. Kalau tidak, berbagai macam jadwal bisa membuat kita tidak ingat sedikitpun.

Hari-hari terakhir ini juga sangatlah padat buatku. Hal ini diperburuk dengan kemalasanku untuk membuat reminder. Sudah dapat ditebak, akhirnya beberapa hal terlupakan atau bahkan tergeser jadwalnya....termasuk untuk menulis posting baru bagi blog ini (sorry)

Well, bukannya memandang rendah, tetapi bisa ditebak bila kita sering melupakan hal-hal rutinitas kita, bagaimana dengan kerohanian kita ? Seringkali kita lupa untuk bersaat teduh, datang ke persekutuan, atau bahkan lupa akan iman kita dalam kehidupan sehari-hari.

Untuk itulah kenapa kita harus berada dalam suatu persekutuan dengan saudara-saudara seiman kita. Persekutuan adaah reminder kita, yang dapat mengingatkan kita bila kerohanian kita mulai mundur. Rekan-rekan persekutuan kita pula lah yang dapat mengingatkan kita bila kita mulai jarang bersekutu. Dan terlebih daripada itu, teman-teman persekutuan dapat memberikan solusi yang pasti atas segala masalah yang kita hadapi, melalui Yesus Kristus.

"Janganlah kita menjauhkan diri dari pertemuan-pertemuan ibadah kita, seperti dibiasakan oleh beberapa orang, tetapi marilah kita saling menasihati, dan semakin giat melakukannya menjelang hari Tuhan yang mendekat" (Ibrani 10:25)

"Janganlah kamu sesat: Pergaulan yang buruk merusakkan kebiasaan yang baik" (1 Korintus 15:33)

Karena itu kawan, marilah kita tetap berada dalam persekutuan walaupun mungkin kita terkadang terlalu sibuk, ataupun merasa malas.


Tuhan memberkati.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Living in an era which is demanding most of our time doing this and that, not a few people finally end up for using the reminder function on their gadgets, or at least put the schedule on the agenda. If not, we often cannot remember various schedules that we already made.

Past couple of days has been very hectic for me. And it was actually worsened by my bad habit which is being lazy to write any reminder whether in gadget or agenda. It’s not surprising if I did forget some schedules, and there were couple of schedules that was ended up standoff from the original schedules... including to write a new post for this blog (sorry).

Well, I’m not looking down, but when we often forget about our routine stuffs most probably we do the same one with our spiritual life, don’t we? Often we forget to do a quiet time with God, come to fellowship or even forget about our faith in everyday life.

That’s why it is important for us to be in a good fellowship with our brothers and sisters in Christ. The fellowship is our reminder in our spiritual life which can remind us when we start “lost” in the middle our busy world. Our colleagues in fellowship are the one who able to remind us when we are sparsely join the fellowship. Moreover, they might provide a definite solution for all problems that confront us, of course through Jesus Christ.

"not giving up meeting together, as some are in the habit of doing, but encouraging one another—and all the more as you see the Day approaching" (Hebrews 10:25)

"Do not be misled: “Bad company corrupts good character" (1 Corinthians 15:33)

Therefore, let us remain in a fellowship even though sometimes we’re feeling too busy or lazy.


God bless.

No comments:

Post a Comment